bild

bild

måndag 22 juli 2013

Uppdatering

Tja, det var väl ett rätt konstigt inlägg som jag lämnade hängande häromsistens.
Men dock.
Folk är konstiga. 
Beter sig konstigt.
Och det är bara jag som är normal, haha.
Nog om det.

Idag rensar jag ogräs som en besatt.
Jag är piggelin och mår väldigt bra psykiskt.
Trädgården ser därför vacker och härlig ut.
När jag mår dåligt brukar den se ut som en ogräsdjungel som vill kväva mig.
Så inalles är det en bra dag.
Icke välförtjänt, måste jag väl tillstå.
Gårdagskvällens holabaloo hos goda vänner erbjöd nämligen lite för mycket av det goda.
Och den korta kilometern hem blev aningen vinglig.
Kvällen avslutades med att jag bonkade pannan i dörren till tvättstugan och skramlade ner en babiljon plastgalgar som hängde där.
Needless to say har jag nu en liten bula just vid hårfästet.
Nä, nog om det också, tror jag bestämt.


Idag förföljde jag och småtrollen Glassbilen.

Jag kände mig snäll och generös.
Skulle låta dem välja glass själva trots att allt kostar skjortan.
Men så gick det inte att betala med kort. Just idag.
Snopna lommade vi hemåt.
Som tur var räddades situationen av att vi möttes av en igelkott som gick omkring under min klätterhortensia.
Men ändå. 
Så konstigt det kan bli när man aldrig har cash hemma.

Nu ska vi åka till havet och bada.
Sedan blir det en tripp till stan där herr B ska köpa någon (o)nödvändig elektronikgrunka.
Och så ska vi bunkra upp med mat och dryck till 16-åringen som ska vara ensam hemma nästa vecka när vi åker till Stockholm/Tallin.
Tja. Det var väl ungefär det. En vanlig spännande dag i bullmammans liv, ha ha ha.

1 kommentar:

  1. Igelkott är ändå mycket bättre än glassbilen!

    SvaraRadera