bild

bild

fredag 12 juli 2013

Kul-turdag

Min sjukgymnasttjänst har jag i ett litet team inom Handikappomsorgen.
När jag först började jobba hade jag mitt kontor och min anställning på ett Dagcenter, men med en annan chef än dem.
Nog så krångligt bara det liksom.
Sedan blev vi ett litet team tillsammans med arbetsterapeuter och sjuksköterskor.
Och när min första chef kort efter det försvann hängde tjänsten liksom i luften ett antal år.
Hur vi skulle ligga organisatoriskt visste ingen.
Och "tillfälliga" chefer som tog sig an oss utanpå sina åtaganden avlöste varandra.
När vi till slut fick en egen, riktig, boss trodde jag att allt skulle falla på plats...
men hon sade upp sig efter en kort tid.
Så vi hängde i luften igen.
Något som blir extra krångligt när man inte ens är på jobbet.
Det senaste jag fick höra var att vi tillfälligtvis hade fd handikappchefen som chef.
Så det var honom jag skrev till när jag nu behövde ett arbetsgivarintyg.
Autosvar: På semester. Kommer inte tillbaka. Tar pension. Hör av dig till henne eller henne.
Eh. Jaha.
Jag skrev till båda för säkerhets skull...
Och fick tillbaka ett mejl från lönekontoret. Från en helt annan person som absolut inte är min chef.
Jag skrev tillbaka och sa att det hastade. Kanske hon visste vem jag skulle vända mig till?
Autosvar: På semester. Hör av dig till henne.
Ännu ett namn. Suck. Och en återvändsgränd. För inte vill jag prata med nån på lönekontoret.
Nog för att jag har ett självständigt jobb...
men en chef måste jag väl ändå ha?

Nå. Nog om det.
Idag har varit en riktigt bra dag.
Jag och 7-åringen har varit på resande fot nästan hela dagen.
Med bäste herr J.
Först gjorde vi några ärenden. Köpte partytält till mitt kalas, bla.
Sedan åt vi hamburgerlunch och åkte till museet.
Där strosade vi länge och väl och avslutade sedan med fika i lekparken.
Herr J är fantastiskt trevlig och lättsam. Funkar hur bra som helst ihop med mina barn, trots att han inte har några egna. Dessutom har han ett djup som gör att man även kan prata om svåra saker. Och en ryggsäck som ibland liknar min egen.
Och som en blixt från klar himmel sprang jag även på herr T, som jag jobbat med tidigare, och tycker hemskt mycket om.
Museet har en härlig presentshop. Lite Designtorget möter Norrland, typ. Jag hittade en bra grej som kära V ska få när vi åker ner till Hufvudstaden senare. Och en liten grej till herr H i fjällvärlden. Plus en kylskåpsmagnet till min egen samling.
7-åringen har ätit snask hela dagen. Det är så härligt (och billigt) att skämma bort bara ett barn. Men till slut blev det nog, och han lämnade nästan hela glassen i parken.
Herr J visste att det var ligisten jag skulle ha med mig. Men jag kan nog aldrig mer presentera honom så. För han har varit hur snäll, trevlig och o-hyssig som helst idag. Haha.

Nu gör jag plommonspäckad karré och tar i ända från tårna med hela tre stora köttklumpar.
Nå. Det går ju frysa in som smörgåspålägg om det inte blir uppätet på söndag.
När ugnen blir ledig ska jag passa på att grilla kycklingbenen.
Men äggen får jag ta nya tag med. Jag glömde nämligen bort dem på spisen och råkade koka dem i en halvtimme...
Till Nettan - från Nettan.

1 kommentar:

  1. Hahaha, kul när en presenterar sina barn som illbattingar och de uppför sig som änglar. Jag ger mig den att det är på ren pin kiv... Ja, hos oss är det dottern som det kan vara så med, sonen är ju Jesus...

    Min bästa kompis H är ungkarl och världens bästa gudfar till båda barnen. För vi hade så bra gudföräldrar till sonen så vi kunde inte med att välja några andra, som aldrig kunnat bli lika bra, till dottern... Nåväl, H är oxå bra med mina barn, fast han inte har några själv... Han behandlar dem som sina vänner och har gjort det sen de var små!

    SvaraRadera