bild

bild

söndag 7 juli 2013

Klar som i helt klar

Helt plötsligt blev det helt folktomt här.
Nyss var det fyra 16-åringar, en 18-åring, en 17-åring, en 14-åring, en 13-åring, en 9-åring och två småtroll här.
Men det är väl lugnet före stormen, antar jag.
För sommarnatten är ju som bekant ung.
Småtrollen håller som bäst på att förbereda inför disko.
Hm?

Jag har röjt i trädgården idag.
Jo, verkligen röjt.
Hackat upp stora hemska pepparrotsplantor.
Röjt en bred stig bland hallonris och kirskål.
Rensat bort brännässlor.
Och klippt färdigt gräsmattan så klart.
Sommarens sisyfosmöda.
Men skam den som ger sig. Den här gången blev jag faktiskt klar som i helt klar * för första och förmodligen enda gången.

Herr B har målat färdigt 16-åringens altan.
Det blev sååå snyggt.
Och för en gångs skull känns det som att våra stora projekt om inte minskar så åtminstone inte ökar.
Om tummen/ryggen/nacken/astman/allergin/utbrändheten/vädret tillåter ska jag plantera ett par buskar där nere imorgon.
Lite finlir sådär.
Och snart är det tillräckligt mycket med tokrea för att snåla jag ska investera i enkla utemöbler dit också.
Tjusigt. Och kristallkronan är redan på plats.

Nähä. Diskot inställt. Tydligen pga för få anmälda. Nu blir det bad i grannbyn istället. 18-åriga grannen och söta F tar med sig hela unghopen.
Jamen dåså.
Då blir det att slötitta på lite Wimbledon för mamsen då.
Och ett glas vin.
Ja, inte att titta på förstås. Det vore ju dumt.

*Klar som i helt klar är ett begrepp i familjen Annorlunda. För det mesta kan oftast sägas vara klart. Typ. Men klart som i helt klart är det sällan något som blir.



2 kommentarer:

  1. Hahaha, klar som i helt klar, det är inte en enda grej som är hemma hos oss, så jag förstår lyckan när du nådde dit!

    SvaraRadera
  2. Klar i en trädgård. Grattis!!

    SvaraRadera