bild

bild

tisdag 7 maj 2013

Hallelujah chorus!

Med viss overkligheteskänsla och ett litet nyp i armen läser jag att Jesus Christ ska ge sig ut på Sverigeturné.
Ja, alltså - inte the man himself utan musikalen med Ola Salo.
Och gissa var premiären blir...?
Jepp, Skellefteå!
Sanslöst roligt.
Om bara herr B hänger på tidslåset och norpar två biljetter slipper han sedan höra mitt tjat om att vi borde se den.
Hoppas, hoppas.
För jag har längtat.

En mycket god start på dagen.
Och kanske var det precis vad horoskopet menade när det stod att jag skulle unna mig något jag funderat på en tid.

Idag ska jag på Hälsans.
Det känns avstressande att det nu är så varmt att jag kan lämna hundarna i hundgården.
Att veta att man behöver skynda sig hem till en gnagande bullterrierälghund OCH ha med sig en chihuahua i bilen är lite jobbigt.
Igår hade vi 18 grader här. Jag satt på bron, löste korsord och lyssnade på snön som smälte. Sjukt varmt.
De har det bra i hundgården. Dessutom har jag städat ur det strimlade täcket som Nestor hade haft roligt med. Jag har bäddat med trasmattor och lite annat.

...och tänk att vi äntligen bokat biljetter till Stockholm!
Jag längtar efter fina V.
Och efter ett miljöombyte för all del.
Kanske åker vi på kryssning.
Kanske gör vi ingenting särskilt.
Det blir garanterat bra ändå.
Och den här gången slipper jag ju ta mig dit själv också.
Tur att jag har en stabil man att luta mig emot


2 kommentarer:

  1. Kan verkligen rekommendera Jesus Christ. Den var så himla bra och Ola S är klockren i sin roll. Skulle kunna se den igen och igen och ...
    Kram Pia

    SvaraRadera