bild

bild

onsdag 29 maj 2013

Ynklig

Försökte rycka upp mig efter att ha satt världsrekord i kräkning på morgonen.
Smorde in mig där jag nådde (inte så långt) och baxade ner mig i en solstol...
Och somnade.
Herregud.
Gissa hur ynklig jag kände mig när jag vaknade?
Sedan kom mamma på sillunch.
Och gulle hon som erbjöd sig att handla åt mig när hon ändå skulle iväg och besikta bilen.
Nu vankar jag av och an igen.
Nöter väl stigar i trägolvet snart.
OM jag ändå kunde sitta.
Eller ligga skönt, för all del.
Nå.
Men glädjande nyheter:
Mamma bjuder på en IKEA-resa så fort jag mår bättre.
Jippi!
Då kan jag spana in sommarens serie med flamingotryck.
Jättefina duschdraperier och badlakan och rolig metervara. Bland annat.
Fast jag vet inte när vi ska klämma in den nätta rundturen på 50 mil.
Det är verkligen mycket den här årstiden.
Och mitt i alltihop en 12-åring som äntligen blir tonåring.

Nä, nu ska jag vanka som en anka utomhus.
Gå och lösa korsord samtidigt.
För jag och mamma bytte nämligen tidningar idag.
Tack och lov.
25 grader varmt.
Bisarrt.

1 kommentar:

  1. Men det är ju själva fan oxå, när ska du få ha det bra??? Så jäkla eländigt! Men IKEA och flamingos i samma mening, det låter kul! Är det happis du åker till då? För oss blir det sundsvall, ca 40 mil ToR...

    SvaraRadera