bild

bild

torsdag 2 maj 2013

Väck, väck!!

Jag vet inte om livet välsignat mig med för många helgdagar, för många barn eller om det helt enkelt är så att orken inte finns där för att jag är utbränd.
Men nu har de åkt i alla fall.
Tack och lov typ två sekunder innan jag exploderade.
JA - man ska borsta tänderna varje morgon!
JA- man packar gympakläder om man har idrott!
JA- varmvattnet ska räcka till fler!
JA- hundarna ska rastas!
JA - du cyklar till skolan som vanligt!
I det utopiska Dårhuset flyter allt sånt på.
Alla måsten görs frivilligt med ett leende på läpparna och barnaskaran står på Von Trappiskt vis uppställda för att ge mamsen en hejdåkram.
Ha ha ha.

Igår skulle jag ju vila mig i form.
Vilket jag också gjorde.
Det var knappt att jag klädde mig.
Men så kom medlemmarna i min moppeklubb med några av barnen och drack kaffe.
Och så kom grannen och söta F.
Och lite annat löst(!) folk.
Ja, det blev som det blev.

Men lilleman lärde sig cykla i alla fall.
En milstolpe.
Han var på g redan i fjol men tjurade då plötsligt ihop och skulle ha stödhjulen på resten av livet.
Fint att han ändrade sig.



2 kommentarer:

  1. Önskar att den "norrländska" vi tittar in mentaliteten fanns lite mer här! Skulle i och för sig kräva att jag hade det bättre städat...

    SvaraRadera
  2. Nä. Jag fattar inte att du orkar Bull. Tycker att ett gulligt barn kan vara svårt nog att få iväg i resbart skick till skolan. Minussidan.

    SvaraRadera