bild

bild

fredag 3 maj 2013

Märklig helg

Så förbereder man god helgmiddag...
Bara för att konstatera att 12-åringen åker till sin flickvän och äter, 16-åringen äter på stan med kompisar och 6-åringen häckar hos sin bästis.
Jahap?
Så det blir att trycka i sig lite kött i farten och sedan skjutsa fram och tillbaka hela kvällen.
Jaja, bättre än imorgon förstås.
Då jag efter mycket lång tid ska ta tjuren vid hornen och träffa min far.
Nä, det orkar jag inte ens skriva om.
Strunt samma.

Men vet ni,
Jag har haft en produktiv och rätt så välfungerande vecka.
Två dagar på Hälsans Trädgård, läkarbesök, leklandet med barn och god vän, Lilleman som lärt sig cykla, Valborgsfirande och kalas med vänner, blivit bjuden på lunch både av fina L och idag min mor.
Dessutom har jag ju på normalt vis skaffat mig en mobiltelefon.
- Å. Betyder det här att du håller på att bli bättre? Sa 12-åringen hoppfullt igår kväll när jag satt och svor och inte fick telefonen att göra som jag ville.
Hm?
Kanske.
Inte för att jag hade den med mig idag.
Och inte för att jag lämnat ut numret till nån.
Men kanske ändå...

Imorse när vi skulle åka till stan hasade jag omkring i bara trosor.
Lilleman tyckte inte att det var en lämplig klädsel för lunch på restaurang.
Så han gick och hämtade sandaler med klack, orangea bikinitrosor, rosa bh och en halsduk.
Som jag tog på mig och trippade omkring i medan jag vattnade blommorna.
- Hm. Nä, det fattas nåt....Sa lilleman och sken plötsligt upp:
- Jag vet: STRUMPBYXOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar