bild

bild

onsdag 1 maj 2013

Vila mig i form

Tja, har jag sagt det förr kanske?
Men hur som helst:
Man ska inte överfylla dagen för att kaaanske kunna vila efteråt.
Man ska vila när man behöver och strunta i att det inte blir nåt gjort.
Och så ska man visst leva som man lär.
Ay, there´s the rub!
Nå. Idag ska jag göra så lite som möjligt.
Antagligen med den följden att det börjar krypa i kroppen av rastlöshet och ångest.
Men dock.
Förresten är det rätt lugnt i Dårhuset idag.
6-åringen, herr B och 12-åringen är med kompisar.
16-åringen är kvar i kompisens stuga.
Inga gäster. Inga svängdörrar.
Om det inte var full storm skulle jag elda upp julgranen.
Det är bra terapi.
Men jag får väl kratta hundbajskorvar istället.

1 kommentar:

  1. Jag läste: "om jag inte var för full så skulle jag elda upp julgranen. " Det kanske är jag som är full. =D

    SvaraRadera