bild

bild

onsdag 22 maj 2013

Kort varsel

Igår kväll fick jag ett knöligt papper upptryckt i ansiktet.
Det var 9-åringen som meddelade att han har utvecklingssamtal idag.
Visst.
Bra.
Va??? Sa du ONSDAG?
Snacka om kort varsel.
Och jag som verkligen - jo, verkligen - hade tänkt göra ingenting idag.
Men okej,
Det är samma lärare jag träffat på många samtal tidigare eftersom storebror också hade honom.
Och det är samma skola vi har ockuperat sedan 2003.
Det tar inte ens fem minuter att köra dit.
Jag känner inte ens att det är ett måste att tvätta håret innan. Ha ha.
Så det ska väl gå.
Men precis som när det börjar med en liten snöboll har såna här dagar en tendens att växa sig till en lavin.
Antagligen får jag 7-åringen med mig hem. För det är svårt att smyga omkring på en liten skola utan att synas.
Kanske vill han ha med en kompis också.
Och så har jag lovat 9-åringen att vi åker till Biltema(!) och köper födelsedagspresent åt hans bästa kompis som fyller år imorgon.
Ja.
Nå.
Nog om det.

Så länge jag kan minnas har jag haft problem med magen.
Eller med tarmrörelserna kanske.
Det kan gå dagar utan att jag behöver göra nummer två.
Vilket inte alltid är så bra för välbefinnandet.
Igår fick jag nog...
Och tog till absolut sista utvägen: Lactulos.
Vansinnigt dumt eftersom jag vet att jag blir sjuk av det. Men å andra sidan - vad gör man?
Herr B skrattade gott åt mullret i min mage hela kvällen igår.
Och för all del åt de hemska fisarna.
Han skulle nog ha skrattat hela natten åt underhållningen också om han inte hade sovit.
Det är lika illa nu.
Men jag antar att det går över snart.
Och jag ska skyndsamt hälla ut resten av flaskan innan jag dräper mig själv på kuppen.

Igår fick vi ett otippat telefonsamtal.
Det var en snubbe som ville köpa vår sommarstuga.
Inte för att den varit till salu - men till rätt pris så...
Han skulle åka dit och titta (hilfe!) idag och sedan höra av sig igen.
Galning.
Men han kanske har samma planer som vi haft:
Att riva rucklet och bygga nytt.
För tomten är ju verkligen kanon.
En stor gräsmattetomt med lite träd på. Och sluttning ner mot sjön med sandstrand, egen brygga och båt.
Ja, vi får väl se vad som händer.
Herr B verkar uppspelt. Vill väl komma undan allt jobb som annars väntar där, antar jag. Förståeligt.
I sanningens namn finns det tillräckligt att göra här hemma.
Men kravet på att vi köper en husvagn istället slipper han inte ifrån....

 7-åringen med halsband, vax i håret och rosa färg. Klart man ska vara extra fin på en onsdag ;)

2 kommentarer:

  1. Snyggt.

    Vad är det med karlar och muntration över mag-muller. När jag skulle göra coloscopi och höll på och laxerade så flabbade Pluto i en och en halv dag åt min mage. Äh. Det är förjävligt att gå odyngd.

    SvaraRadera
  2. Laktulos är min livräddare, utan det skulle min mage kraja ihop helt... Vilket den gjorde ändå sista veckan min mamma var i livet, det var inte mycket näring jag fick behålla den veckan... Rosa hår på en onsdag, självklart! Kolla min fekjja idag får du se något annat rosa och fint ;-)

    SvaraRadera