bild

bild

tisdag 14 maj 2013

Naked number one

Igår åkte långbrallorna av.
Och fisketurer i fjällen undantaget, så åker de inte på förrän i höst.
Jag känner mig instängd med mycket kläder.
Strumpor har jag nästan aldrig.
Och helst skulle jag nog vara nudist, men det skulle inte grabbarna uppskatta - så därför är jag det bara i smyg.
Sommaren är bra.
Fladdriga sommarklänningar och ytterdörren öppen hela tiden.
Då känner jag mig fri.
Fast med 11 grader och rätt så tveksam sol får jag hålla mig till capribyxor.
Och en kofta utanpå min tunna tunika.
Men ändå.
En försmak är det, helt klart.

Jag är på väg till Hälsans.
Ska bara först.
...ta ut hundarna
...kamma håret
...tanka
...hämta fina E i stan
Typ.

När jag kommer hem ska jag vila.
Så gott det nu går när 9-åringen kommer hem med 6-åringen i släptåg.
Driftiga barn. De skrev en lapp till fröknarna om att 6-åringen skulle vara ledig från fritids...
Och undertecknade med herr B:s namn.
Och på ett sånt där lite formellt och vuxet språk.
Haha. Vi lät dem hållas. Jag kan inte påstå att herr B har snyggare handstil än två ligister så lappen slipper nog igenom.

I övrigt så planerar jag/vi Stockholmstrippen nästa helg.
Jättekul.
Barnvakt, hundvakt, goa vänner, kryssning och hela paketet.
Sånt man borde göra oftare för att hålla kärleken vid liv i sitt 19-åriga förhållande.
Sägs det.
Här går det inga båtar. Jag kan inte ens minnas när jag var på en kryssning senast.
Tur att kära V har koll. Jag litar på att hon skakar fram ett bra alternativ.

Ja.
Nå.
Off I go.
Om inte rumpan har vuxit fast här.


2 kommentarer:

  1. Ja tur. Här går inga båtar heller.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har inte haft strumpor på mig mer än vid ett tillfälle på hela vintern! Och det var när vi åkte bil till mina föräldrar när det var svinkallt och bilen lite tjurig så det skulle kunna bli så att vi blev stående mitt i skogen i flera timmar... Annars - en strumplös vinter! Jag HATAR att ha strumpor, jag är ett barfotabarn! Det handlar bara om att ha tillräckligt varma vinterskor...

    SvaraRadera