bild

bild

söndag 5 maj 2013

Vårplantering

Okej, nog om det nu.
Skriver och skriver och aldrig blir det som jag tänkt mig.
Jag börjar vara som min mor som stickar sockar, river upp och börjar om hela tiden.
Nu gör jag nåt annat.
Raderar även gårdagens inlägg och lämnar min barndom därhän.

Idag ska jag plantera penséer.
Förutsatt att jag hittar nån blomjord som har tinat upp.
Usch, det är verkligen fult på gården den här tiden.
Elda en brasa ska väl ändå äntligen kunna bli av.
Trots att det i vanlig ordning blåser.
Men vi har ju snö runt om bränngropen så det går nog ändå.

Småtrollen ska följa söta F till stallet och rida,
9-åringen ska vara med sin bästis,
12-åringen har en sovkompis här och 16-åringen ska till grannbyn på spelkväll.
En vanlig söndag.
Gärna lite tråkig också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar