bild

bild

onsdag 28 november 2012

Att gå all in

Fifty-fifty av personlighet och bipolaritet gör att jag aldrig kan befinna mig i en gråzon.
Allt eller inget liksom.
Och idag blev det allt.
Julpynt big time.
Och så skulle jag ju fira kvällen home alone...
Så jag tände sjutusen vämeljus, tog fram ett glas vin och skivade en mjuk brie.
Nå.
Som jag borde ha kunnat räkna ut följdes ett av de sällankommande besöken hos momme av en alltför tidig hemlämning.
Småtrollen landade här innan jag ens hunnit smaka osten.
Och sedan dess har vi tejpat och slamsat.
Så mycket för min ensamma kväll.
Men, jaja.
Eftersom det där enda glaset vin gick rätt upp i skallen på grund av utebliven middag var det väl lika bra.
Äten och skidskyttetittad känns ändå livet helt okej.
Trots att det är jäkligt rött överallt här.

2 kommentarer:

  1. Hoppas julefriden sänkte sig över vin, pepparkakor, småtroll, julrött och dig!

    SvaraRadera
  2. Om du visste hur väl jag känner igen det där med allt eller inget. Man kan skratta åt det ibland men det ska inte glömmas bort hur jobbigt det kan vara. Har du sett mitt meddelande?!

    SvaraRadera