bild

bild

torsdag 15 november 2012

Ett fall framåt

Som sagt, 
När man haft tre välartade storebröder är det inte lätt när det dimper ner en sådan som 6-åringen.
Very special. Very oförutsägbar. Very mycket hyssmakare
Att han är Very klurig känns mer välbekant, men han är det liksom på ett annat sätt än sina bröder så det kräver ändå sin mor.
I alla fall,
Han har ju några tidiga morgnar den här veckan tyckt att det räckt med att han själv vaknat och därför med kaosartade följder stängt av larmet till väckarklockan vid fem-halvsextiden.
Efter några uppläxningar där han inte riktigt gick att nå ringde klockan trots allt i morse.
Herr B var supertrött och låg kvar och drog sig. Lite för länge, tyckte jag, och jagade upp honom till slut.
Efter att ha väckt alla barnen och serverat frukost konstaterade han snopet att klockan bara var sex.
Alltså den tid larmet tjuter över Dårhuset i vanliga fall.
Haha. Får man inte stänga av det kan man väl åtminstone mixtra med inställningarna?
6-åringen lika oskyldig(!) och onåbar som vanligt.
Men det var ju ett fall framåt i hyssmakandet.
En rätt så smart idé faktiskt.
Gott om tid på annars en stressig morgon...
Att göra mer hyss.

Jag ska inte tjata mer om huruvida det är nyttigt att bejaka hur man mår eller inte.
Bara konstatera...
Att jag inte mår bra.
Dessutom är jag trött, trött, trött.
Igår sov jag både på förmiddagen och en stund efter middagen när jag skulle lösa korsord.
ALLT känns motigt.
Till och med att skriva en liten inköpslista och skicka med någon annan till IKEA.
EN liten grej har jag bockat för.
Patetiskt.
Och hundarna tar knäcken på mig.
Nu tror jag att värstaste höglöpen är förbi men det är ju ändå ett bra tag innan de blir sig själva igen.
Och att hålla isär dem när både Nestor och Freud är värsta Stefan Holm är inte lätt.
Helgerna tar också knäcken på mig.
Småtrollen var ju hemma i måndags - och imorgon är herr B och 4-åringen lediga. Plus att bygdens alla tonåringar invaderar Dårhuset för att LAN:a dag och natt.
Långa helger blir det.

Jaha. Finns det inte nåt mer att klaga på?
Johohoo då.
Jag återkommer.

1 kommentar:

  1. Jag blev trött bara av att läsa... ibland önskar jag att jag kunde bo en stund inuti min sexårings huvud. Det verkar kul där. :-)

    SvaraRadera