bild

bild

fredag 9 november 2012

Slapp-fleda

Efter en jobbig natt bestämde jag mig för sovmorgon.
Och lyckades faktiskt.
Men har man sovit halva förmiddagen blir dagen liksom snopet kort.
Lunch till frukost...
Och sedan kom unghopen hem.
Nu har vi slappat allihop ett par timmar.
Mycket ovanligt.
En viss 12-åring har utegångsförbud men det verkar inte bekomma honom.
Antagligen behövde han tvångsvarvas ner lite grand.
15-åringen sover i soffan. Herr B sover i sängen.
9-åringen är uppe vid datorn.
Och de två yngsta väntar på att pannkakan ska bli klar.
Jag vet inte hur jag lät mig nedröstas till att äta degig pannkaka på en fredag.
Mat och potatis skulle liksom vara så mycket helgigare.
Men vi får väl kompensera med något smarrigare ikväll.
15-åringen har snöat in på mozzarella så jag antar att det blir någon smörgåsvariant senare.
Under filmkvällen med storbarnen.
Vi ska se Ted.
Filmen där en pojke har en levande teddybjörn som bästa kompis.
Så växer de upp tillsammans och Ted blir väl inte helt rumsren i sitt sätt att vara.
En komedi.
Hoppas jag.
Mer komedier åt folket!



3 kommentarer:

  1. Va f*n! Bara det är ätbart och dom flesta äter så är jag nöjd...
    :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Fler filmer som man får flabba och fnittra till. Jag tycker tyvärr de flesta så kallade komedier är rätt tråkiga...

    SvaraRadera