bild

bild

torsdag 22 november 2012

Hndjvlr

När jag kom hem efter sjutusen ärenden var jag förstås helt slut och släppte därför ut hundarna själva för att kissa.
Herrarna alltså. Inte damen i löpen.
Tänkte jag.
Innan hon forcerade både mig och dörren och stack.
Men istället för att söka upp en lämplig far till sina barn fick hon för sig att brottas med Nestor och Ferry på leråkern bakom cykelskjulet.
Suck.
Tre leriga hundar var inte precis vad jag behövde.
Och att torka av alla tre samtidigt var förstås omöjligt.
Så en av dem smet till herr B:s säng och försökte torka sig själv på det vita påslakanet.
Plus att golven ser för hemska ut.
Sekunden efter ringde fritids och sa att 6-åringen och några till gått bananer med lera på lunchrasten.
Gegga från topp till tå. Och han hade därför inga kläder alls att ha.
Ha ha ha.
Hårt skratt. Och uppgivet. Ja, det hörde ni kanske.


6-åringens senaste konstverk. På badrumsdörren. Nä, det var inte jag allefall! Jo, tjena. Det finns bara en person här som envisas med att vända j:na åt fel håll. Men oftast skriver han sitt namn och så Bajs, så det här var förstås en förbättring.

1 kommentar:

  1. I feel you. Någon med fyra tassar har satt bruna spår över vårt vita överkast och Ben har skrivit GFTTTBB N ! på TV-bänken med bläckpenna.

    SvaraRadera