bild

bild

onsdag 7 november 2012

Mellandag

Läste just igenom mitt inlägg från igår.
Det är inte alltid jag gör det innan jag publicerar.
Jag menar, hur spontant blir det om man petar en massa i sina formuleringar och tankar?
Och ett eller annat skrivfel får man väl bjuda på.
Men nu störde jag mig på att jag råkat skriva anatologi.
Och så funderar jag på om jag ska gå in och ändra eller låta det stå kvar.
Haha.
Ja, man har lite att göra.

Eller - nä, egentligen inte.
Om en timme ska jag och fru L åka och fika.
Och jag har inte ens klätt mig.
I vanlig ordning.
Men det kanske börjar vara dags att lägga ner den här nudiststilen för i år.
Det var nämligen huvva kallt att gå ut med hundarna idag.
Igår kväll och i natt har det snöat.
Såna där fluffiga lätta flingor.
Det är så vackert ute nu, för snön har blandat sig med den tjocka frosten vi redan hade.

Ah, idag är en sån där kravlös mellandag.
Mellan föräldramöte och utvecklingssamtal.
Mellan veckohandling och helg.
Och jag tror minsann att jag bestämmer att det är mellan städning och hårtvätt också.
Bara åka och fika.
Det får räcka.

1 kommentar:

  1. Fram för flera kravlösa mellandagar där själen får vila i en enkel fika!

    SvaraRadera