bild

bild

måndag 19 november 2012

En må ju inte blogga ihjäl sig

Kära dagbok...
Oj, så mycket som har hänt sedan sist.
Jag vet inte ens var jag ska börja.
Eller
Nä.
Det är same old, same old i Dårhuset.
Ångest, utbrändhet, svarta tankar, familjeliv, alla barnen som byter rum med varandra, hund i löpen, restaurangbesök osv.
Och helgen kom och gick.
Tack och lov för måndagar.
Idag är det Hälsans.
Inte för att jag är sugen, men för att jag visst lovade både kära E och min arbetsledare i fredags.
Men efter det ska jag i alla fall hem och sova.
Man kan passa på att vila när veckan bjuder på en extra barnvakt.
15-åringen gör nämligen praktik i 9-åringens klass.
Så han tar med sig både 9-åringen och 6-åringen hem.
Ordning på torpet.

Mammas sambo bjöd ut oss på restaurang igår.
Något han gör lite då och då, gulle han.
Men det är inte alltid helt...eh, fridsamt med fem ungar.
Och igår var jag inte på topp så jag bävade faktiskt.
Fast plötsligt händer det:
Trots att restaurangen var helt nyöppnad och hade hårt tryck med långa väntetider hade vi supertrevligt.
Lilleman åt en HEL barnpizza och jag satt på hörnet och hade mys med mina två äldsta söner som dagen till ära var jättesociala med la familia.
Sedan åkte vi till Coop och åt mjukglass till efterrätt.
Inte ens i bilen var det nåt tjafs. Inte ens om platserna.
Snacka om att jag behövde en sån kväll.
Att jag stinker vitlök idag bryr jag mig inte om.
För vad sägs om en stenugnsbakad pizza med handskalade räkor, musslor (i skal), två sorters ost och rökt aioli....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar