bild

bild

söndag 11 november 2012

MorFARSdag

Ja.
Har ja´nte skrivit om min ohängde far varje år precis den här dagen?
Tjat, tjat.
Nå. Strunt i den strunten.
Idag har jag firat mina barns far istället. Med extralång sovmorgon och en lyxig frunch.
Sin present fick han ju förra söndagen då jag av nån anledning trodde att det var Fars Dag.
Nu har han åkt till sin egen pappa.
Jag - som numera gärna undviker familjesammankomster - sitter istället hemma och sorterar strumpor.
Men senare ska jag åka till graven och tända ett ljus för morfar.
För att göra två flugor på smällen liksom. 
Dels för att han var viktig för mig när jag växte upp. Nästan som en fadersfigur. Men också för att han precis idag skulle ha fyllt 81 år.
Jag har därför köpt en ny hjärtformad lykta till graven.
Men jag är frustrerad över att ha förlagt mina tomtebloss.
De brukar jag ha med mig.
Jag tror att han gillar dem.
Och momme med.


Min morfar. I sitt rätta element. Precis som jag minns honom. Den andra mannen är min mormors pappa.

2 kommentarer:

  1. Här firade vi farsafton i stället med att hela familjen kollade gamla Bondfilmer med mannen. Och försökte låta bli att kommentera allt som var konstigt. Som till exempel att efter att Bond i princip våldtagit Pussy Galore hjälpte hon honom att fixa uppdraget, för det är ju precis så vi kvinnor fungerar... Nej, jag tycker inte filmerna tålt tidens tand så bra och ungarna var mest mystifierade, de fattade inte varför alla kvinnor var så hjälplösa...

    SvaraRadera
  2. Vad fint. =) Var det inte förra året du trampade igenom snön och sa till grabbsen att du trampade genom en grav? Ja ja.... det kanske inte var DET som var det viktiga här.

    Grattis till CP i sitt fulaste. Tuvär ingen tårta.

    SvaraRadera