bild

bild

tisdag 20 november 2012

Dagens frissabesök

Ja, hörrni.
Såna här icke-beslut jag utsätter mig för sedan jag tappade förmågan att tänka klart...
Låt mig bara konstatera att de inte alltid blir som jag skulle ha velat när jag kunde strukturera mina dagar.
Igår undrade min mor om jag ville följa med till stan nu på förmiddagen och hjälpa henne med julklappar till barnen.
Visst. Sa jag. För då kanske jag äntligen kunde göra slag i saken och klippa mig.
Men jag glömde visst bort att jag hade min fotokurs idag.
Och att herr B jobbar hela kvällen så jag skulle dessutom orka med unghopen.
Sedan råkade jag visst gå och lägga mig i morse och hade glömt bort alltihop när mamma kom indundrande.
Vad som hände med klippningen vet jag inte.
Och inte heller vad som hände med fotokursen.
Att orka med barnen sket sig redan när 15-åringen glömde(!) plocka med sig 6-åringen från fritids och jag fick åka runt och hämta lite överallt.
Kulmen kom när min läkare ringde för en stund sedan.
På helt fel dag liksom.
Och jag hällde ur mig hela mitt mående precis som om han var en terapeut.
Vilket jag insåg redan då jag gjorde det och började därför skratta åt mig själv.
Sedan avslutade jag med en liten kärleksförklaring till honom.
Vad han ville? Jo, höra hur det går med min medicin.
Om han fick några svar? Nja.
Om han fick bekräftat att jag inte var hundra? Tja.
Nu bestämde jag mig just för att hoppa över middagen för att jag inte kan komma på vad jag ska laga.
Vad man kan laga.
Har jag varit ut med hundarna förresten?
Och vad är det för dag idag?
Så sent som igår trodde jag att jag skulle på stor och trevlig tjejfest på lördag.
- Men det går ju inte. Sa herr B. Du har ju vetat i säkert en månad att jag ska på jobbfest.
- Jojo. Men det är inte förrän den tjugondenånting.
- A-a. Nu på lördag alltså.
Ja. Ungefär så är läget den här veckan.
Så bara för att impulsgöra nåt helt onödigt gick jag och köpte mig en jacka.
En torktumlarluddgrå.
Ha ha ha.
Kanske istället för att klippa mig.
Har jag väntat 3½ år med det kan jag väl vänta lite till.
Tills jag klarar att boka tider och sedan dyka på rätt månad, vecka, dag och klockslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar