bild

bild

måndag 5 november 2012

Bus och kul och tidsfördriv

Efter ett förnedrande och faktiskt riktigt otrevligt samtal med Den Elaka Drottningen av Landstinget (verkade det som) var det bara att GILLA LÄGET och reagera som varje NORMAL kvinna skulle ha gjort:

Nämligen genom att åka på en liten shoppingturné.
Åka som i åka alltså. Herr B har nämligen förbjudit mig att köra bil så länge jag är yr och ser lite suddigt. Jag kände nog själv att det var fel argument när jag högg tillbaka och sa att jag minsann kvaddat två bilar utan medicinpåverkan. Så jag gav med mig.

När man ska shoppa sig på bättre humör och glömma att man sålt smöret och tappat pengarna gäller följande:
Halva priset eller lägre,
Små söta presenter till nån man tycker om,
Hjälpa mamma att hitta bra julklappar till la familia,
Rabattkuponger,
Köpa ett cerat,
Och - inte minst: UNNA SIG.

Och det gjorde jag. Två smarriga Brie på halva priset och en karta stickers med flamingos.
Ja, jag är en simpel människa. Sånt räcker för mig, haha.
Åtminstone för stunden. Men det kan ju vara värt sammanlagt 25 spänn. Ja, plus ceratet för en tia då. Värsta fyndet, för övrigt, då det var ett härligt vaselin i rosa plåtask.

Fast presenter till andra är ännu roligare.
Till exempel räddade jag 9-åringens eftermiddag med en lyxig mango.
Och så köpte jag en *humhum* till *humhum*. Mycket roligt.
Förra veckan hade jag förresten lika roligt med en kylskåpsmagnet som jag skickade anonymt till en vän.
Jag skulle tro att jag var lite misstänkt först men så hade brevet råkat bli poststämplat i Umeå istället för Skellefteå.
Hoppas att han är förvirrad än, haha.
Nä, nu måste jag nog pynta laptopen med ännu fler flamingos känner jag.
More is more.
Särskilt en sån här jävla dag.

Den ouch-träffande magneten

3 kommentarer:

  1. Humf... Anar att det blev motning i grind med att få komma på koll?
    Hur mår du?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Skickar kramar - och små svarta förbannelser över landstings kärringen!!

    SvaraRadera
  3. Inget som går upp mot lite tröstshopping! Du har en utmärkelse inne hos mig. Jag är ambivalent till utmärkelser, det är bloggvärldens kedjebrev på nått sätt, men samtidigt vill jag gärna tala om för alla hur mycket jag gillar din blogg. Gör vad du vill med den, du kanske kan bli lite glad åt min motivering - eller kanske förskrämd...

    SvaraRadera