bild

bild

fredag 23 november 2012

Tom Peng Pung

Stackars Nestor har opererat bort sin manlighet idag.
Och han är värsta ynklig, kan jag lova.
Dels bumpar han in i saker hela tiden på grund av den extraextralånga tratten.
Sedan har han också mått illa och kräkts ett antal gånger.
Svansen flaggar på halv stång och så masar han sig med stor möda upp till soffan och sover som en död.
Och Freudan har för säkerhets skull fått en abortspruta.
Inte för att jag tror att det var fara å färde, men hellre lägga ut en tusenlapp i onödan än att sitta med elva knasiga valpar i nödan.
Ja, det var tidernas värsta löpning.
Men nu är den över.
Puh.

Tack och lov skötte föräldralediga herr B veterinärbesöken.
Och tandläkarbesöken med mellansönerna.
Och diverse skjutsningar.
Och lunchinköpet.
Det har varit en knasig dag.
Jag känner hela tiden att jag inte har nån koll och liksom ligger steget efter.
Som när jag och lilleman fick besök idag...
Och vi båda låg i underkläder och kollade på Små Einsteins.
Äh.
Dessutom har han visst skaffat sig någon skum feber.
Utan att vara förkyld.
Bara varm och trött.

Och nu vill visst herr B se en kampsportfilm på japanska också.
Nä, då kapar jag hellre ballarna.

1 kommentar:

  1. Djur och tratt, en sorglig kombo... Mina katter tror de blir förlamade när de har katt, så de piper ynkligt och sen får jag lyfta dem dit jag gissar att de vill... Nån kattviskare är jag INTE, det märks då!

    SvaraRadera