bild

bild

måndag 26 november 2012

Vuxenlogik

Barnen fick inte vara med kompisar igår.
Inte för att någon av dem kräktes fortfarande då, men man vet ju aldrig.
Så när det vankades skola och dagis idag vägrade de kollektivt att åka dit.
För man vet ju aldrig om man ska kräkas.
Hm.
Ja. Så rätt så.
Men jag lägger ändå in mitt veto och blåser faran över.
Iväg med er så mamsen får lite vardag.
Det är en sån där galen vecka. Igen.
Mera tandläkarbesök, utvecklingssamtal, gynbesök och jagvetintevad.
Och så Hälsans.
Om jag tar mig dit.
Mår jag inte liiiite illa ändå...?

Haha.
Ferry ligger under vår säng och retar Nestor.
Han tar sig inte dit på grund av tratten.
Lyteskomik.



1 kommentar:

  1. Ja, jag var lite glad i morse när jag kunde skicka iväg två gossar till skolan. Det är under VAB-veckor som man verkligen ifrågasätter hur smart det är att ha arbetsplatsen hemma.

    SvaraRadera