bild

bild

tisdag 13 november 2012

Höglöp

Dagens råd:
Skaffa inte både hanhund och tik om du är lättstressad. Och ha heller inte en leksugen - icke könsmogen - större valp i samma hus.

Jo, Freudan är i höglöpen nu.
Och Ferren är i högform. Kan man säga.
Så mycket för den kemiska kastreringen.
Nessie är understimulerad för att Freud är på dåligt humör och inte vill brottas. Han fattar ingenting. Släpar henne i örat för att dra igång henne, men hon blir bara arg.

Men nu har jag i alla fall satt ett kompostgaller i köksöppningen.
För att dela på dem.
Kanske nån av dem får lite lugn och ro.
Visserligen kan Nestor lätt hoppa över ett sånt galler, men det gör han inte. Han är nämligen rädd för dem av nån anledning.
Inte för att Ferry heller når upp för att bli pappa. Och inte för att Freud anser att han är värdig henne. Men man vet ju aldrig.

Nä, snipp-snipp säger jag bara.
Jag tar tillbaka allt jag sagt om att skära i hundarna.
Här blir det minsann inga valpar gjorda.

Nog för att det skulle vara gulligt att korsa en ullboll med en chihuahuablandis...
Men trots att jag har en förkärlek för blandraser är det förstås viktigt att inte fortsätta blanda.
Det kan ju bli hur som helst.
Hehe.
Tänk om Ferrys lilla nakenhundsprocent skulle lysa igenom när Freud födde tolv små valpar...
Eller ännu värre: om valparnas psyken från tre hundraser skulle gå bananer tillsammans.

Nej, grindar stängda och tikhundsskydd på!
Så är jag redo att ge mig av för att äta lunch på restaurangen som 15-åringen gör praktik på.

Fast det finns en fördel med hela cirkusen:
Jag får både extra mycket frisk luft och massor med motion nu när jag måste rasta dem var för sig ;)

"- Suck....Karlar!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar