bild

bild

fredag 18 januari 2013

Aouch! Och: eskalering

I morse hasade jag omkring i herr B:s sladdriga t-shirt och trosor (mina egna - inte B:s).
Ungefär som vanligt alltså.
Men så kläckte 12-åringen en kommentar som visste var den tog:
- Idag när jag kommer från skolan kan ni väl ha kläder på er!
Hoppla!
Ja, jag tog åt mig faktiskt.
Och klädde mig på en gång.
Blus, jeans och till och med bh och strumpor.
Sedan tvättade jag håret och tog på mig mascara.
Jag antar att jag måste skärpa till mig.
Särskilt som herr B verkar ha dragits med ner i sunkträsket och på pinsamt vis flashar kallingarna i tid och otid.
Var det inte jag - med min trasiga insida - som inte alltför länge sedan körde med mantrat:
Det är utsidan som räknas.
???
Åh, jag kanske borde boka en klipptid till och med.
Att herr B har kapat min man i flera år är faktiskt ett riktigt lågvattenmärke.

Nå.
Den föräldralediga pappan hade lovat 4-åringen lunch på lokal idag.
När han ändå skulle iväg och köpa den där essentiella tv-grunkan för flera tusen kronor.
Jag tänkte sova under tiden...
Men har man tvättat håret är det väl lika bra att åka runt och visa upp sig.
Sagt och gjort.
Men ett ärende på stan har liksom en tendens att eskalera till någon slags tjurrusning runt i olika butiker.
Jag föreslog att vi skulle dela på oss för att vara effektiva, men det hjälpte föga.
Vet ni hur länge jag och lilleman irrade runt på Clas Ohlsson (min hataffär) för att hitta ett sånt där metalletui som 12-åringen kan ha sitt busskort i?
Svar: FÖR länge!
Ja, och så var det ju det här med möss till Ozzy, hämta ut ett nytt busskort eftersom slarvern knäckt sitt för andra gången, och lite annat.
Men jag antar att jag motionerade bort hamburgaren i alla fall.
Nu skulle jag behöva vila men frågan är om jag hinner.
Skidskytteherrarna bjuder ju upp till sprint om en timme.
Igår när damerna körde råkade jag somna. Och det får förstås inte upprepas.

1 kommentar:

  1. Jag hatar att gå på stan och spar det in i det längsta och när jag sen väl går så har jag miljoner udda saker som måste fixas på så kort tid som möjligt så jag får åka hem igen och då blir hela besöket kaotiskt och då vill jag ännu mindre åka till stan nästa gång det är dags så det blir en ond cirkel...

    SvaraRadera