bild

bild

torsdag 24 januari 2013

Mammagrisen

Nestor får inte ligga i vår säng på nätterna.
En gång när han var yngre kissade han nämligen där.
Herr B är rätt bestämd av sig så det är bara att lyda...
Men den bestämda B somnar ju även på en millisekund så det är bara att vänta nedanför sängen och sedan försiktigt smyga upp och sno alla mina kuddar.
Alla nöjda.
Eller, nåja.
Jag har ju inte bara en mammagris som vill sova med mig så jag har det förstås lite trångt.
Därför brukar jag flytta över till 4-åringens gamla rum och säng.
Och då kommer förstås mina grisar efter på en lång rad.
Ja, man får förstås skylla sig själv.
De finns ju de som varken tillåter barn eller hundar i sängen.
Jag vet till och med föräldrar som mutat sina barn med pengar för att sova i sina egna sängar.
Trist att betala för att kapa den närheten tycker jag.
En liten varm barnkropp är det mysigaste som finns.
Och att vara den där trygga famnen i nattmörkret är garanterat guld värt för de små som tassar till en.

Idag är jag hyfsat ledbruten.
Jag gick minst ett par mil igår.
Och så föll jag ju.
Skavsår på smalbenen efter mina halkiga powerboots, ont i höft och nacke efter fallet, ont som tusan i knävecken och begynnande träningsvärk lite överallt.
Hm. Man kanske inte ska gå all in i alla lägen.
Jag menar, när en skogspromenad i strostakt är alldeles lagom för en utbränd stackare - varför får man då för sig att powerwalka till en kompis flera kilometer bort...för att sedan gå ut och promenera två långa turer tillsammans?

Men jag ska försöka mig på att veckohandla i alla fall. Det blir lätt idag. Allt är nämligen slut för att jag väntat ända till torsdag (är det torsdag idag?).
Glömmer jag potatis en gång till får jag tuppjuck. Jag är ingen pastafan direkt. I well hawa pären!

12-åringen och 15-åringen är lediga från skolan idag. Sover förstås. Men sedan ska 12-åringen skjutsas till flickvännen. Igen. På tal om folk som går all in. 15-åringen får motionera hundarna idag. Så inte den gamla mamman går i kras.

Sedan tar vi helg.
 

2 kommentarer:

  1. Äh, jag har aldrig ens gjort ett försök att tvinga barnen sova i egna sängar. Och vips så började de göra det i alla fall. Lycka till med anförskaffning av jordepära' som de heter här...

    SvaraRadera
  2. Det där med all in har liksom fallerat totalt här. Jag går mer no in nuförtiden. Och här heter det jorlappel.

    SvaraRadera