bild

bild

onsdag 30 januari 2013

Pretty Flamingo

Njä, det här med att göra bort veckans alla ärenden på en och samma förmiddag är kanske inte så fiffigt.
Men nu är det gjort i alla fall.
Och jag har mat för säkert två veckor.
Eller, ett halvår kanske om man räknar klimparna i min guldgruva/frys.
Alltid bra att vara förberedd på världskrig eller att man snöar inne.
Jag handlar ju som bekant allt till extrapriser eller på kort datum.
Så det är lite spännande att låta sig ledas till veckans meny.
Men det blir smarresmarr framöver den här gången.
Också.
Förutom femkronorsblodpuddingen då. Men i vanlig ordning räcker den tuväääär bara till alla utom mig.
Fortfarande på jakt efter en vinterjacka till 12-åringen ramlade jag på ett par strumpor:



...och dagen är räddad.
Nej, jag behöver inte mer än lite flamingo-vardags-bling för 9.75 för att tycka att den här dagen kanske inte är värst i mannaminne ändå.

För övrigt så unnade jag mig också en Året Runt. 
Så fulladdad med korsord är jag redo att möta kvällsångesten.
Så det så.
Och mamma blir glad när jag skickar dit alla mina nästintill olästa tanttidningar.
Återvinning när den är som bäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar