bild

bild

tisdag 8 januari 2013

Olidligt

Vaknade.
Gick på toa.
Gick på toa.
Duschade.
Gick på toa.
Drack kaffe.
Ringde(!) och avbokade fina L.
Skrev ett blogginlägg.
Tittade på tv-shop.
Somnade.
Vaknade.
Gick ut med hundarna.
Städade mitt kombinerade ljus-, bar- och kameraskåp.
Tömde torktumlaren.
Tömde diskmaskinen.
Letade reda på min försvunna lampskärm.
Åt lite.
Drack upp ungarnas pärondricka.
Klickade hem en julklapp från arbetsgivaren.
Gick en promenad med Nestor för att möta 9-åringen och hans kompis.

Tja.
Det är ingen större risk för en överdos av adrenalin idag, om man säger så.
Oliiiiidligt ospännande.
Visserligen sägs det att det behövs såna dagar också, men jag är förmodligen sämst i världen på att ha tråkigt.
Men eftersom jag också är sämst i världen på att höra slams, skrik och bråk från min unghög och deras kompisar kanske lite stillhet var vad jag behövde för att vila mig i form.
Det räckte ju liksom med att jag hade 4-åringen efter mig som ett häftplåster medan jag sprang på toa i morse. Han klev upp kl 05 och började rulla papper och tejpa ihop. För att ha vapen i "Barda". Klantig som jag är råkade jag avslöja var jag har min tejpgömma.
- Oooo, jag ser ditt laaaager! Hundratals tejpar!!!
Shit. Jag som hade tänkt att det skulle räcka ett tag. Fyndade tio trepackar på Rusta igår för löjliga 2.45 st. Men han är helt klart beroende. När han hade tagit rulle nummer tre(!) och dragit klibbiga hundfällor över hela köket sa jag åt honom att lugna ner sig och sluta slösa. Då bara stirrade han på mig med stora ögon och sa:
- Men varför gav du mig tejp då?
Ja, det kan man fråga sig.
Det blev i alla fall lugnt och skönt när alla hade åkt till terminens allra första dag.
För lugnt då, som sagt.
Men man kan inte få allt.

Det som svider mest med att det inte blev nåt av denna tisdag var att Stadium började med halva reapriset idag.
Men jag gjorde en galen grej och skickade herr B. Haha. Ja, jag skrattar hellre här och får äta upp det än att lita på honom. Förhoppningsvis kommer han hem med en vinterjacka till 12-åringen och massor med handskar och sånt.



1 kommentar:

  1. Aj FAN glömde Stadium-rean och sprang på dumma KappAhl för att hitta bälte åt familjens streckgubbe alias 6-åringen.

    SvaraRadera