bild

bild

lördag 5 januari 2013

Livet

Ja...
Visst kan jag rapportera om vad barnen gör.
Visst kan jag skriva om vad som händer i Dårhuset.
Visst kan jag bokstavligen knappa ner bokstavliga händelser när det gäller mig själv.
Men det hjälper ju föga.
Jag mår apa.
Okej?
Apa över julens olika måsen.
Apa över hur mina måsten går upp i rök.
Apa över hur jag fungerar när jag borde vara kapabel.
Ja.
Jag har en långtgående depression.
Så är det bara.
Jag har också en underliggande bipolaritet som gör att jag misstänker att depressionen har kommit för att stanna.
Hur gör djur nu då?
Näe, jag vet faktiskt inte.
Att låtsas vara tiptop funkar tuvär bara ibland.
Att ge sig hän åt elände funkar tuvär....eh, aldrig.
Var har mitt liv tagit vägen?
Hur ska jag få det tillbaka?
Och hur ska andra förstå hur jag mår?
Äh.

3 kommentarer:

  1. Du kan ju låtsas vara tipp tapp. =D
    Nej jag ska inte skoja. Det går nog aldrig riktigt att förstå hur hemskt och jobbigt det är att tappa sig själv. Jag kan bara finnas här om det är så att du skulle behöva. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte ja Bull, men är du säker på vad som är vad. Händelser bakåt i tiden som gör dig deppig eller bippon eller nån sorts kombi. Du har ju inte terapeuten kvar längre...påverkar inte det måendet? Äh. Jag tänker högt och tänker i största allmänhet på dig. kram

    SvaraRadera