bild

bild

tisdag 15 januari 2013

Tejp

Märkligt att hundarna blir oroliga och följer efter mig när jag går runt och plockar.
De borde ju liksom ha vant sig vid det här laget.
Men kanske är de bara frustrerade över att jag inte kommer nån vart.
Jag tycker de ser lite anklagande ut.
4-åringen har ju som sagt utvecklat ett ohälsosamt tejpberoende.
Jag hittar bitar överallt.
Igår kväll drog jag bort en lång remsa från herr B:s kalsonger(!).
Och nu när jag satte igång datorn fick jag börja med att klösa och klösa på sladden till musen.
I helgen hade han dille på att göra spindelnät precis där man behövde komma fram.
Ja, det är tur att han är söt som en sockerbit.

I natt var jag i fjällvärlden och härjade.
Hälsade på vännen herr H.
Men det var lite bökigt för han bodde i en stuga som stod mitt i en fors.
Lite längre ner i forsen hade han en bastu.
Där fick 12-åringen för sig att han skulle röka gädda.
Det gick knappt att ta sig dit.
Sedan skulle vi åka och handla.
I en utomhusbutik med snitslad bana uppför slalombacken.
Oj, vad jag kämpade med kundvagnen som bara hade ett hjul.
Så hade butiken bara torrvaror så när vi kom tillbaka till forsen kunde jag inte laga nåt.
Ja, så där höll det på.
Inte undra på att man är trött när man vaknar.

Konstigt väder förresten.
I morse var det drygt 20 grader kallt, så 6-åringen fick lämna skridskorna hemma.
Men mitt på dagen var det plötsligt bara 12.
Skumt. Så där som det brukar vara under senvintern.
Men det kanske betyder att det blir en extrakort vinter i år?

Stekt strömming och potatismos till middag.
Så då vet ni.
Dubbla förstås. För annars får jag steka hela kvällen.

1 kommentar:

  1. Jag vet av erfarenhet att det är assvårt att röka gädda i en fors.

    Å strömming och mos. Det är så jävla gott men jag har aldrig i mitt liv stelt strömming. Helknäppt. Jag menar... det är ju inte svårt. Det blir bara inte av.

    SvaraRadera