bild

bild

tisdag 29 januari 2013

Säng, säng, säng...

Apropå att bejaka.
Vet ni hur mycket jag tydligen behöver sova när jag tillåter mig?
A lot.
Nä, det är inte klokt vad jag sovit senaste dygnet.
Till min egen förvåning däckade jag direkt efter middagen igår, sov hela kvällen och somnade sedan om när herr B gick och lade sig...
Bara för att sova bort hela förmiddagen idag också.
Åsså den obligatoriska följdfrågan då:
Om jag är piggare?
Eh, nä.

Nä, usch.
Jag känner mig dekadent.
Samhällsonyttig.
Lat.
You name it.
Det hjälpte ju inte särskilt mycket att jag städade mitt dignande kryddskåp igår, hällde ihop olika öppnade påsar med ingefära och italiensk salladskrydda, kastade en tom grönpepparburk och torkade av alla hyllor.
Förstås.
Och idag har jag inte ens gjort det.
Förutom att försumma hundarna har jag faktiskt bara sovit och druckit kaffe.
Tur i oturen är ändå att min lilla flock anpassar sig efter mig. De har också sovit. Så jag antar att de inte känner av den där försummelsen. Men ändå.

Rester till middag och sedan iväg till vänner på en fika ikväll.
Kanske somnar jag där.
Men det må ju vara hänt.

 Det här programmet låg öppet när jag slog igång datorn. 4-åringen, skulle jag tro. Ja, vad säger man? Biss och Kajs, heter det. På Bolibompa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar