bild

bild

lördag 5 januari 2013

Sådär. Liksom. Typ. Kanske.

Lite bättre idag.
I alla fall om jag inte känner efter.
Vilket man inte hinner när man ska se skidor, hockey-VM och skidskytte samtidigt som man städar bort julen.
Perfekt slagläge för en ångestfri lördag alltså.
Om det inte vore för att vi nästan har slut toapapper, haha.
Dessutom vet jag inte varför jag fick för mig att inte köpa vin till helgen.
Dumt.
Mamma Scan till middag.
Herr B fick ett frispel över att vi jämt måste äta nåt exceptionellt gott.
Sa han och himlade med ögonen.
Och tog fram färdiga köttbullar ur frysen.
Nåja. Ett gott potatismos, en fetaostsallad och en crème fraîchesås med kalvfond till kanske gör susen för storhelgsfeelingen.
Det bästa som finns är när hemmet får bli fridsamt igen efter alla fula röda inslag och krafs.
Men det är ett hästjobb.
Egentligen hade jag bara tänkt ta biblioteket och vardagsrummet idag men...tja, har man börjat så har man.
Nu är det vitt och grått här igen.
Och det känns mycket lugnare inombords.
"Bara" städningen kvar då.
Men det får bli mellan middagen och herrarnas skidskyttesprint.

2 kommentarer:

  1. Mitt åker ut på måndag...
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag har ju inte så mycket att rensa bort, och inte är det rött heller... Lik förbaskat nådde jag inte till det under hallfixarhelgen... Vi får ta en julgransplundring nästa helg...

    SvaraRadera