bild

bild

måndag 14 januari 2013

Drömmen om ett eget sovrum...

Nä, jag vet inte om jag har nån sån dröm egentligen.
Men vissa nätter känns det som att det är lite väl fullt i sängen.
Som i natt.
Med både Freudan i fotändan och 23-kilos älghundbullterrier mellan mig och herr B.
Och en 9-åring.
Och en 4-åring.
Jaja. Visst kan man sparka ner hundarna och följa barnen tillbaka till sina egna sängar.
Men inte jag.
Och som man bäddar får man därför ligga.
Och på morgonkvisten när jag och 4-åringen tassade iväg till ett annat rum följde förstås hundarna också efter.
Aningen trött idag.
Men jag måste väl pallra mig till Hälsans, antar jag.
Medan någon där fortfarande kommer ihåg vem jag är.
Dagens outfit råkade än en gång bli enligt alla-färger-på-samma-gång-principen:
Turkost linne, spräcklig klänning, gröna byxor och ljuslila kofta.
Hehe.
Psykfallshumor.
Slänger man därtill in ett rött hår, knallröda kinder och blålila hudfärg så blir det ännu roligare.
Idag får jag sällskap av fina L.
Trevligt och samhällsnyttigt att samåka.
Plus att man lättare håller sig vaken då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar