bild

bild

måndag 7 januari 2013

Vardag?

Vardag i Dårhuset.
Typ.
Herr B är på jobbet, 6-åringen på fritids och 4-åringen på förskolan.
Vi andra firar sista dagen på jullovet.
Med betoning på firar.
Åtminstone 12-åringen.
Han står och steker plättar för brinnande livet och har dessutom bjudit in 17-åriga grannen och hans flickvän.
Och så ska vi tydligen äta tacos i afton.
Vilket innebär att jag måste åka och handla.
Bäst att tvinga med mig 15-åringen så att jag inte går vilse mellan hyllorna.

Annars känns det lite tomt utan Tour de Ski.
Som att jag driver omkring utan fokus och mening.
Nä, mer sport på tv! Säger jag bara.
Nu får jag hålla tillgodo med herr B:s tv-serier ett tag.
Men det får duga.
Och så ska jag investera i ett par korsordstidningar när jag åker och handlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar