bild

bild

fredag 11 januari 2013

Mjuka pommes i ugnen

Jo, idag ska jag banne mig pallra mig till min rehabilitering.
Så ökar väl kanske förutsättningarna att må bättre.
Nej, jag vet inte det.
Men jag har i alla fall en ny klänning på mig.
Om inte annat kan jag gå omkring och spegla mig hela dagen och tänka 64.50!
Det piggar förstås upp.

Herr B har, efter en inventering av föräldradagarlagret, tagit ledigt på fredagar hela vårterminen.
4-åringen är jublande glad. Och en fredagstrött 6-åring slipper fritids.
Idag ska de åka och köpa billigt smågodis på Ica.
Även om jag misstänker starkt att det bara är ett svepskäl till att svänga förbi datorbutiken och köpa den där tv-grunkan han vill ha.

Kotletter till middag.
Precis som under min barndoms helgmiddagar.
Mellan all blodpudding, leverbiff och pannkaka kändes det alltid festligt.
Och så såna där halvmjuka pommes gjorda i ugnen.
Plus apelsinjuice till maten.
Ja, det var tider det.
Här blir det nog ugnsstekta rotsaker till kotletterna. Och en fetasallad. Kanske till och med en rödvinssås.
Kanske inte så mycket mer hippt, men mycket godare.

Förutsatt att herr B köper vin då. 
Och det vore ju synd att slänga det som blir över när man hällt en slatt i såsen...


Jepp. Min alldeles egna datasupport har räddat mina tiotusentals bilder från gamla lappan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar