bild

bild

lördag 26 januari 2013

Sovförmiddag

Fördelen med att inte ens ha dekanterat vinet på fredagkvällen är att man har kvar det på lördagen.
Tjoho.
Och fördelen med att det är för kallt för att åka skridskor familiastyle är att man slipper.
Tjoho.
Fördelen med att inte ha orkat helgstäda är att det bara är mer att göra någonting åt idag.
Tjoho.

Jiiiiisus vilken sovmorgon vi fick oss idag.
Till och med småtrollen låg ända till sjusnåret.
Vi låg och drog oss och precis när vi skulle kliva upp hade ligisterna lugnat ner sig och satt som ljus och såg en Emilfilm på 6-åringens rum.
Jag känner mig faktiskt utvilad.
Och nackontet som jag dog av igår efter min snålblåstiga promenad med vänner och chihuahuor är som bortblåst (haha).

Igår ringde käraste E ända från Thailand.
Hon har snart varit där i två månader nu.
Otroligt fräckt att lämna mig här, tycker jag.
Jag saknar henne.
Sedan mår hon inte riktigt bra heller. Och då känns avståndet dessutom oändligt mycket större.

Ah, asså jag vet att jag tjatar...
Men jag måste än en gång lufta mina knasiga drömmar.
För er som följt med kan jag berätta att jag IGEN drömt om min fd kollega herr G.
I natt skulle jag flytta in med honom och hans bror och ta hand om en stor bondgård.
Men det var inte kul för det enda de gjorde var att bråka om veden.
Några djur såg jag inte heller till, utan de hade fyllt varenda lada och uthus med ved.
Mitt i alltihop byggdes dessutom en ny snirklig sträckning av E4:an tvärs över gårdsplanet.
Nämen, vad gör den mannen i mina drömmar?
Galet.

Nu ska jag beställa en tioveckors prenummeration på Året Runt.
För korsorden förstås.
Löjligt billigt. 
149 kr - och då får man ansiktskräm, cerat och en mascara från Oriflame på köpet.
Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar