bild

bild

tisdag 22 januari 2013

Nattamat

Tja,
Om man vill ha en högtfisande hund invid sig i soffan medan man ser på Come Dine With Me i alla fall.
Nån annan mat serveras tydligen inte här.
Gott så.
Med tanke på att la familia blev bjudna på hämtpizza till middag.
Nämen allvarligt,
Min lilla terrier och min chihuahuablandis är inte direkt kända för sina avgaser.
Det var inte heller min kära älghund.
Men den här bastarden...
Vojne, vojne.
Nyss släppte han sig så högt att han hoppade till själv, luktade i rumpan, hoppade ner från soffan och luktade igen. Som att han inte ens själv trodde att det var sant.
Och det luktar ju....tja, apa.
Andra gången jag var och tittade på mina egenproducerade valpar gick den ömma modern på någon slags blodpuddingdiet för att orka dia alla valpar.
Pruttångorna låg som en dimma över huset.
Jag tänkte då att det var just dieten som var boven.
Föga anade jag då att det var själva bullterriern som osade av sig.
Nej, herregud vad Nestor fiser.
Trots högklassigt torrfoder med endast någon liten enstaka pizzakant som avvikelse.
Jätteäckligt.

Idag har varit en ganska bra dag.
Sobrilstinn som jag var lyckades jag sova bort ett par meningslösa morgontimmar.
Sedan har jag städat och fixat.
Skuttat ute i snön med hundarna.
Och inte minst gjort en ansiktsmask.
Bjudmiddag gjorde ju inte saken sämre heller.
Efter det såg vi en ny serie med Kevin Bacon. Som såg lika ung ut som när jag såg honom i filmer på 80-talet. Gick därför och googlade. Joråsåatteh, han är tydligen född -58. Haha. Ett år före mammas sambo. Galet. Som vanligt i Hollywood.
Enligt herr B:s det-är-en-dag-imorgon-också-filosofi har han förstås tagit av sig brillorna, vänt sig på sidan och somnat.
Tur att jag har korsord för att föda en hel armé då.
För min natt börjar tuvär inte än.

Imorgon har jag hundskola med pruttkungen.
Hoppas att han blir hunsad så där lagom av den dominanta ridgebacken.
Och att jag inte blir hunsad av nån.
Det vore en bra dag.
Hör du det nu jaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar