bild

bild

onsdag 30 januari 2013

Kränga andras kalsonger

Aah, torsdag!
Snart helg.
Va?
Nähä, skit i det då.

I natt har jag återigen sovit som en kråka.
Ångest varvat med sömnlöshet varvat med domedagstankar.
Tack och lov kom i alla fall väckarklockans ilskna pipande som en befrielse vid sexsnåret.

Idag ska jag veckohandla.
Allt är nämligen slut.
Min nya strategi att handla rubbet på samma dag funkar inget vidare.
Det är svårt att bunkra upp en hel vecka till storfamiljen och alla kompisar.
Igår kväll tog jag med mig två liter mjölk från bästaste fru L för att barnen inte skulle svälta till frukost.

Föräldramöte i 9:an står på kvällsmåstelistan.
För herr B alltså. En sån här gång känns det inte så dumt med uppdelningen att han går på såna galenskaper och jag går på utvecklingssamtal.
Klassen försöker få ihop till en Göteborgsresa i vår. Men det går lite trögt. Kanske kan det ha med saken att göra att Göteborg ligger vid världens ände. Kanske kan det också ha att göra med att marknaden börjar vara mättad på plastpåsar, salami och underkläder. 
Ja, igen då: Varför inte hellre lägga en summa till kassan istället för att sälja andras kalsonger där bara en femtedel av intäkterna går direkt till 15-åringarna?
Nå. Föräldrarna är långt ifrån överens och det börjar brinna i knutarna. Skönt att slippa ge sig in i det ormboet.

Men så var det ju det där med att alltid ha rumpan bak...
Att göra kvällsfika, lägga småtroll, göra läxa med övriga och tömma torktumlaren är väl inget skojsigt alternativ heller, haha.
Nej men herregud så trött jag är!
Mera kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar