bild

bild

torsdag 10 januari 2013

Harta borti harta

Idag har jag varit i Piteå och shoppat.
75% på julpynt på Dollarstore och Halva reapriset på Indiska.
Mums!
Jag köpte en klänning för en sextiolapp och ett linne för tjugofyraåfemtio för att ha under.
Och en hel massa julgrejer till nästa år. Särskilt nöjd är jag över de vita tredimensionella stjärnorna för tio kronor till barnens rum. Det ni. Med sladd och allt.
Dessutom blev jag bjuden på fyra små rätter på kineskrog.
En bra dag.
Huvudsyftet med trippen var att bunkra upp med hundben från Dollarstore. Vilket jag också gjorde. En investering.
Men(!)...
Nu orkar jag inte packa upp.
Inte ens klänningen som jag är jättesugen på att sätta på mig.
Blir det helt tokigt om jag sover den här tiden?
Kanske lika bra att bejaka tröttheten.
Så att jag är pigg och utvilad till skidskyttet senare.
Ja, det gäller ju att prioritera.

1 kommentar:

  1. Det är nu man ska köpa julgrejer sa tomten. Harta borti harta och harta i dä. Eller hur var det? Äh. Här säger man Härt'n.

    SvaraRadera