bild

bild

söndag 4 mars 2012

- Är du vaken?
- Jo.
- Hallå?
- ....
- Var är du???
- Vet inte.


Faller under rubriken: När vet man att det är dags att hämta hem en 11-åring från ett Lankonvent där man är vaken dygnet runt och sitter framför varsin dator utan att komma ihåg att äta och när man har lätt feber och sviter av en förkylning i kroppen plus att man verkligen är beroende av nio timmars sömn och ett jämnt blodsocker.


Ja, herregud! Och som av ett märkligt sammanträffande blev herr B:s Steamkonto hackat igår kväll, så att han fick spärra sitt Visakort. Kanske är det just ett sammanträffande men visst känns det svårt att lita blint på 1000 personer som glider omkring mellan andras datorer...


Idag ska vi på kalas hos mammas sambo. Han har just fyllt år. 53 år ung. Mamma var bara 18 hon fick mig och herr J är 5 år yngre än henne. Det lustiga är att det har fått generationerna att suddas ut. Jag menar, jag har ju vänner som är i hans ålder. 
I alla fall, så är han grymt svår att hitta presenter till. Han har gott om pengar och likt ett barn köper han direkt allt han vill ha.
Jag har känt honom i 20 år och det känns som om jag har uttömt alla bra idéer. Som den gången vi som i en actionfilm jagade glassbilen för att kunna köpa presentkort.
Idag blir det lite av varje. Jag har köpt en gammal matlåda åt honom på loppis. En sån som han kan ha i värmeskåpet på jobbet. Men först tänker jag fylla den med en jättestor portion pannacotta. Hans favorit.
Och så ska han få en värmefläkt. Kan vara bra att han ifall de åker bort på vintern och behöver få upp värmen fort när de kommer hem. Galet nog har de bara vedpanna, och ingen elpatron.
Sedan ska jag kolla om man kan spela på resultatet på skidskyttet i eftermiddag. Kanske kan det väcka hans intresse, haha. I alla fulla fall så blir det en omväxling från hans vanliga Dagens Dubbel.


Och hundarna? Ja, tackar som frågar. Det är totalt kaos. Lille Ferry är så sugen på att bli pappa att han slutat äta. Ruff kan inte göra sina behov när vi är ute. Om Freud är med följer han bara efter henne och om Freud är inne vill han in. Nu har jag stängt in Freudan i sin bur. Det verkar som om hon tycker det är skönt att vara ifred. Även om hanhundarna vaktar hennes minsta rörelse. Ferry har lagt sig i sin lilla kattbur ovanpå Freuds. Inte ligger han avslappnat direkt....



2 kommentarer:

  1. Kattbur...

    Vi ska också på kallelas idag. Mimmis gube Hasse fyller 60 i veckan så vi ska väl dit idag. Svåra grejer.

    SvaraRadera
  2. Inte lätt att vara "man".... Bli så till sig för knappt ingenting :D
    Ha en skön kväll! Har varit på kalas jag oxå å magen e FULL !!

    SvaraRadera