bild

bild

söndag 25 mars 2012

Nejdå

Jag har ingen kris.
Har aldrig haft det faktiskt. Även om det är hysteriskt roligt att prata om ålder och så för det är alltid nån som reagerar med överdriven känslighet.
Äldre = bättre och klokare. Kanske visare till och med.
Förresten gör det djävulskt ont i örat nu.
Rätt åt mig.
Men jag är fin på andra ställen ändå.
Jag har nämligen klippt topparna på håret, tonat in det i exakt min vanliga nyans, färgat ögonfransarna och hörochhäpna: rakat benen.
Hårfärg från Rusta för 39 kr. Gammal(!) fransfärg och en slö engångshyfvel.
Det kan man ju vara värd.
Jag har även slickat insidan av en bag in box torr och fått i mig den sista slatten vin som huset hade att erbjuda.
Det kändes helt rätt att zzzzippa på medan hårinpackningen fick verka.
Fast nu måste ju tilläggas att jag inte haft en sådan egodag som det verkar. Jag och 5-åringen har gjort matteläxa, jag har hjälpt 3-åringen och 8-åringen att baka morotskaka, vi har varit ute i snön och instruerat två huliganer i slalomens grunder, jag har lagat ugnsstekt sik med ägg- och smörsås och så har jag torkat de vita väggarna i trappan rena från barnhandskladd.
Jojomensan.
Och så har jag köpt ett par små bord på loppis utan att själv vara där. De ska kapas till lagom höjd att ställa terrariet på inne under snedtaket på 11-åringens rum.
Nu ska jag mata Ozzy en sista gång innan han flyttar upp. 
Kvällen är ung. Åtminstone om man glömt att ställa fram några av klockorna.
Kvällens slutord. Från en som alltid är seriös. Så dä så.

1 kommentar:

  1. Känner att jag nog borde ha en 40-årskris snart. Så jag är ute i god tid. Men det verkar som om det kräver väldigt mycket energi att ha en...kris alltså.

    SvaraRadera