bild

bild

onsdag 14 mars 2012

En ledig dag

Fast...eh...alla mina dagar är förstås mer eller mindre lediga nu för tiden.
Nå. Idag ska jag försöka vara ledig på det där energisamlande sättet. Något som är jättesvårt när man tömt sina egna batterier alldeles för mycket. Hur trevligt jag än har brukar det sluta med härdsmälta.
Fast slutar man försöka samla energi säger det sig själv att chanserna minskar drastiskt så jag kämpar(!) på.
Nu på förmiddagen ska jag hem till vännen S i grannbyn. Det ser jag fram emot. Det är så sällan man (läs:jag) kommer sig för.
Sedan är vi hembjudna till mamma på god köttsoppa till middag. Barnens favorit. Och rätt skönt att sätta sig vid dukat bord.
Dagen avslutas sedan hemma i tv-soffan där jag ska vråla fram SAIK till tredje raka vinsten mot MODO.
En ledig dag, med andra ord.




Skidloppet på dagis igår. Det är en härlig ålder när barnen tränar hemma, "vet" att de är världsbäst, tänker vinna loppet på dagis, och sedan ändå kommer hem som stolta tuppar med medaljerna kring sina små halsar och är mer än nöjda med att ALLA vann.

6 kommentarer:

  1. Alla är världsbäst när de är fem år gamla. Min yngste kan till exempel besegra ALLA gladiatorerna. "ja, jag skulle bara gå fram och putta ner dem" säger han åt storebror som kanske har en lite mer realistisk syn på saker.

    SvaraRadera
  2. Härligt med barn att de är så nöjda!

    Och dig beundrar jag som tar dig för så mycket och verkligen försöker "leva" trots allt!

    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Najs med en ledig dag. Och köttsoppa. Avis blir jag för jag vill också gå hem nån och sätta mig och äta med min familj.

    Fina bilder på fina barn. Jag håller med bönan.

    SvaraRadera
  4. Jag är så trött att jag blev överlycklig över dotterns förkylning, för då kunde ju jag vara hemma med sjuka barn. Hon tog mer hand om mig än jag gjorde om henne... Imponerad över hur social du är på din lediga dag, det är ett mycket bättre sätt att tanka energi på än mitt, att gå i ide...
    Freja/ http://blogg.amelia.se/reddevil/

    SvaraRadera
  5. Jag är absolut mest och bäst. På allt tror jag.

    SvaraRadera
  6. Barns okomplicerade syn på saker är underbar!! E har fortf vissa drag kvar o det är så mysigt att höra hans ibl underfundiga förklaringar till saker o ting.
    Har du fått ett brev??
    Hoppas gårdagen blev lika lyckad som det verkar, kram.

    SvaraRadera