bild

bild

måndag 19 mars 2012

My precious

Har ju haft en massa dataspelande grabbar här i helgen. Några av dem tog upp min dator redan i fredags och lämnade inte tillbaka den förrän sent igår - då de hittade den under ett berg av tomma chipspåsar, tomma läskflaskor och gamla bananskal. Och iiiiiinte riktigt i samma skick...
Hela laptopen är kladdig och chipssmulig, musen är trasig, allt går trögt och segt, och det värsta av allt:
De har varit inloggade på min fb-sida och lagt upp helt galna spellistor med Sean Banan.
Haha.
I brist på min bäste vän har jag tv-vintersportat. Säsongsavslutninghelg i både längd, alpint och skidskytte. Att det har varit kanonväder ute kvittar ju i såna lägen. Dessutom har jag mörkläggningsgardiner i tv-rummet. Nämen, jag skoooojar bara. Precis som alla andra får jag också hysteriskt dåligt samvete över att vara inne när vårsolens första strålar värmer in genom fönstren. Så....Nä, nu skojar jag visst igen. Jag får faktiskt inte ett dugg dåligt samvete. Särskilt inte när det är sport på tv.
Vi hade go´a vänner här över slutspelshockeyn på fredag kväll. Sedan har jag både gråtit en skvätt över André Myhrers fantastiska bäst-när-det-verkligen-gäller och totalsegern i slalomcupen, Anjas och Helenas sorti från makalösa karriärer och för all del när SAIK äntligen tvålade till det på papperet sämsta slutspelslaget i hockey och vann med uddamålet igår.
Det enda jag gjort på utefronten var att grilla hamburgare och steka fläskfilé ute på murikkan i lördags. Men gott så. Ungarna har faktiskt varit ute desto mer. Som vanligt hade vi en dator- och barnprogramfri dag igår. Att ha det en av helgdagarna + en av vardagarna är bland det bästa vi gjort. Först slåss de och kan inte hitta på nåt alls att göra men det löser sig rätt fort.
Idag är det Hälsans Trädgård. Hoppas att det är den fysiska hälsan som gäller för min rygg har nämligen låst sig igen. Jag trodde nämligen att jag var fit for fight att slarvigt och förstrött torka insidan av ETT fönster igår. Nu är det värre än förra veckan till och med.
Kanske borde jag och herr B ha bytt plats med varandra. Han har just åkt iväg mot Umeå och sin PT/sjukgymnast.
Jaja. Gnällgnäll. Osvosv. Det är ju inget nytt att jag känner mig som 100. Även om det är omvänt förhållande mellan kropp och själ nu för tiden.
I övrigt gäller det att hålla sig på mattan idag. Jag har nämligen registrerat att Bokia börjar med halva bokreapriset just idag. Grymt att göra det dagen före barnbidraget säger jag bara...




Jiiiiisus så brun jag blev i lördags!

2 kommentarer:

  1. Jaha ja. Själv somnade jag framför skidorna i Mora. Sen fick vi smörgåstårta, eller det vill säga tonfiskaröra på polarkaka, utklädd till smörgåstårta. Och RÖD paprika på.

    Du är fin i långt hår. =)

    SvaraRadera
  2. Jag har heller inte dåligt samvete över att vara inne när solen skiner ute. Sol är överskattat!/Freja, som fortfarande inte kan kommentera med namn och URL...

    SvaraRadera