bild

bild

måndag 5 mars 2012

Det här med bloggdesign

Asså, flåt alla ni som pysslar så fint med era bloggar...
Men jag har inget intresse av sån kosmetika.
Nu har jag slängt in några bilder. Och en oerhört deprimerande dikt. Det får räcka så.
Kärnan i en blogg - för mig - är och förblir vad det faktiskt står. Svart på vitt. Eller svart på rosa då för er som pyntat, haha.
Här är det som ni ser både opyntat och oskrivet nu för tiden. 
Ja - jag har sagt det förr! Men det stör mig att jag tappat blogglusten. Mina bloggrutiner. Och för all del mitt forna blogghem.
Äh.


Hur som helst är jag trött. Jättetrött. Hela tiden. Sover minst en gång per dag. Helt vansinnigt. För jag vaknar dessutom lika trött som när jag däckade.
Nu har jag skjutsat sonen och handlat lite. Och helst av allt vill jag sova igen. Av det lilla.
Men jag börjar i alla fall förstå varför det heter utmattningsdepression. Först blir man utmattad...och sedan blir man deprimerad av att man är trött. Eller vänta nu - depressionen kanske hörde till bipolariteten till att börja med? Eller utlöste manin utmattningsdepressionen? Hur många depressioner har jag? Det är förstås i sin tur deprimerande tankegångar. Ha ha.


Min guru på Hälsans Trädgård sa idag att han har märkt att jag skämtar på ett annat sätt när jag inte är i form. Mer sarkastiskt. Torrare. Very observant av honom. I så fall betyder det att jag är ur form nu. Vilket torde stämma ganska bra. (Nej, inget haha efter det)


Idag var vi på djuraffären och jag gick ut utan ett nytt djur. Duktigt gjort, kan tyckas. Men det beror helt och fullt på att djur-o-vännen herr B var med. Jag blev sugen både på en skäggagam, en vandrande pinne och några fåglar. Förresten ska jag smita tillbaka dit för att köpa pinnen. Because I´m worth it. Det fanns också jättesnygga små akvarium som var helt i glas (plast?) som skulle passa alldeles yppans på arbetsbänken i köket. Men de kostade skjortan så där stoppade jag inköpet alldeles själv.


Å, jag tror minsann att jag ska korka upp en vinflaska ikväll. Depressions-, ångest- och anemiterapi. Häpp!

7 kommentarer:

  1. Går pinnarna att använda som tandpetare?!

    SvaraRadera
  2. En skäggagam. Skägg-agam? Skägga-gam?

    Skitsamma. Ja huvudsaken du skriver så jag kan läsa annars kommer jag och hämtar dig. =D Eller om det var jävulen.

    SvaraRadera
  3. Pissigt att vara trött och inte bli pigg av att sova... Jag gillar ju när du är sarkastisk, men inte att du mår dåligt när du är det... En skäggagam, det vill jag oxå ha! Men här är det oxå djurstopp, inte ens enliten ynka kattunge kommer hit..../Freja http://blogg.amelia.se/reddevil/

    SvaraRadera
  4. I den där allra första, varma hemvisten. Där kunde man oftast inte ens göra stycken. Och där var det bäst. Förresten kan man inte göra stycken när man bloggar från telefonen heller. Som jag nästan alltid gör.

    SvaraRadera
  5. Jag önskar jag kunde göra nåt överhuvudtaget med bloggen... :(
    Fattar nada av sånt. Är glad jag hittat inställningen så att ALLA kan kommentera, det trodde jag var självklart fr början.
    Ha en skön VILsam kväll, kram.

    SvaraRadera
  6. Skägg agam..gam? O pinnar som går. Nä skaffa en orm till istället du.

    SvaraRadera