bild

bild

lördag 31 mars 2012

Fallande stjärna

Sent igår kväll när jag var ute med hundarna såg jag en fallande stjärna.
Oooooo, fort - önska nåt!
Vilket var lättare sagt än gjort. Hjärnsläppt som jag är fick jag inte in någon annan tanke i skallen än att jag ville att det här med en eventuell Ruff-valp skulle falla på plats.
Hehe, Be careful of what you wish for liksom.
Som om jag vill uppfostra ännu en valp. Nå, eller vill och vill...kan och kan...borde och borde.
Vi får väl se om jag straffas med att önskan inte går i uppfyllelse eller om den faktiskt gör det.


Nämen...Jag hade väl kunnat önska osvält till hela Afrika, fungerande antimobbningsprogram till världens alla skolor, botemedel till cancer eller en ny stadsminister med ett rödklappande hjärta. Eller åtminstone en fungerande tillvaro åt mig själv.


Idag har jag försökt navigera i svallvågorna efter IKEA-trippen. Lättare sagt än gjort. För om man skruvar ihop en möbel till 14-åringens rum och flyttar hans gamla till 11-åringens som i sin tur får över en möbel som mödosamt släpas till 8-åringens rum och sedan kånkar ner hans gamla till 5-åringen betyder ju det att 3-åringen får ett rum belamrat med allsköns bråte.


Just nu duschar jag Duplo i en tvättsäck av nät. En av alla de otänkbara svallvågor som följer med. Det ser ut som skrutt här. Ruttet äppelskrutt. I min borg av ordning. Nä, fy Fabian Bengtsson. Det är inte roligt. Särskilt inte med tanke på att jag ska göra smörgåstårtor åt ett helt kompani imorgon. Inför 14-åringens kalas i övermorgon.


Vicken lördagkväll asså...Men den sociala luften gick ur mig redan igår då ungarna hade besök både från när och fjärran. 11-åringen hade förresten inte mindre än fyra compadres här. Idag har det varit lugnare. Mycket beroende på att unge herr Ubersocial befinner sig fyra mil härifrån. Men också för att herr B har skjutsat runt de andra idag. 8-åringen har bland annat köpt nya skor. En muta för att han skulle gå med på att klippa sig. Nog för att han hade fått nya vårskor ändå, men det man inte vet mår man inte illa av. Han är helnöjd. Warp är Stadiums bästa märke. Billigt och coooolt. Och roligt att far och son kunde bonda över en liten shoppinggrej.


Nä, dags att skaka av Duplot i duschen och fortsätta med resten. Det är såna här gånger man märker hur mycket barngrejs man har. Men det är bra. Det får bli ett fint lockrop för farmor att ta till när grabbarna får egna barn.

1 kommentar:

  1. Just det.

    Du kan ju göra sådana där fusktårtor som vi blev bjudna på i Mora. Polarkaka och tonfiskröra, endast. Apelsin och röd paprika uppepå. Harkel...

    Najs med nya möbler i alla fall. =)

    SvaraRadera