bild

bild

fredag 23 mars 2012

Rutschkanedag

5-åringen slog upp ögonen direkt jag satte mig upp i sängen i morse.
- Idag ska jag ha långkalsonger!
- Men varför det??
- För då glider jag bättre i tigerruschelkanan!
Jepp. Vi ska på Leos Lekland i eftermiddag. Ett stort äventyr.
Fördelen med att ha en niositsig buss är också att precis alla som vill kan ha med sig en kompis.
Själv ska jag ha med mig öronproppar.
Och fika till hela storfamiljen. Trots att jag hört att man inte får ta med eget fika. Men det struntar jag högaktningsfullt i. Inte betalar jag dyra pengar för att sju ungar ska lämna hälften.
Men först ska jag till Hälsans Trädgård. Jag och E ska ta loss alla våra cementprojekt ur formarna. Det blir spännande.
Lika spännande blir det väl att se reaktionerna när jag värmer min matlåda med gratinerad blomkål. Till och med jag som är riktig blomkålsfantast kan ju känna att det luktar apa.
Nå. Dags att klä sig kanske. Få se om jag hittar nåt som är rutschkanevänligt.

5 kommentarer:

  1. Vi ska till leklandet på måndag. Egentligen skulle vi varit där för en vecka sedan, men ungarna har varit sjuka och lekland kräver energi. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Fint att hitta en motivation till långfillingar.

    Blomkål ja... men det är gott som fan.

    SvaraRadera
  3. Själv tänkte jag idag att nu slipper man nog leklandet ett tag när det är varmt ute. Fast de brukar sova gott efteråt.

    SvaraRadera
  4. Inget livar upp som lite rutschkaneåkning! Kana på!/Freja

    SvaraRadera
  5. *ler* 5åringen är finurlig - klart att man måste kunna kana bra!! Hoppas du får en bra helg!

    Kram

    SvaraRadera