bild

bild

onsdag 7 mars 2012

Ryggskott

Ryggen har pajat.
Hahahahahahahaha!
Jo, på riktigt.
Tur att jag är så trött att jag skrattar åt allt.
Som när min gamle vän herr M ringde igår och berättade att han blivit sjukskriven av ungefär samma sak som jag.
Herregud vad vi skrattade.
Galghumor när den är som bäst.
I afton har jag två åtaganden: Kusinkalas och sedan middag på lokal.
Minst ett går bort. Och hur jag ska klara att sitta i en skumpig bil...
Jag ringde därför och beställde likbilskjuts för en stund sedan. Inte för att skämtet gick hem. Men egentligen blev det ju ännu roligare då.
Hahahahahaha!


Nej, jag ska lägga av. Och bli seriös.
Säg hej till min nya familjemedlem:




Gåman. Han flyttade in igår. Nu bor han i en jättestor pepperoniburk, mitt på matbordet i biblioteket.
Fast egentligen borde han heta Ståman, för det är inte så mycket fart på honom. Kanske blir det mer liv när han får ungar. För det brukar ju komma förr eller senare. Tvåkönade som de är, de rackarna.

3 kommentarer:

  1. Galghumor professionell! Och visst blir vissa skämt ännu roligare när någon inte förstår dem... Men herr gåman... När jag gick i mitt udda gymnasium hade vi vandrande pinnar i biologisalen. Efter sommaren skulle min klass fixa i deras hem, en ganska liten genomskinlig plastlåda med rött lock. Vi tittade in och såg de två pinnarna som bodde där, lyfte på locket och började gallskrika! Får i en enda stor klase på locket myllrade det av små pinnbarn... Hu, det kryper i mig bara jag skriver om det.../Freja http://blogg.amelia.se/reddevil/

    SvaraRadera
  2. Du kan öppna zoo snart :D
    Passa bara så inte Ozzy käka upp Gåman..
    Men som sjukgymnast kan du väl bota dig själv ;)
    Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera
  3. Gåman... vilket bra namn. Jaha ryggjäveln. Jag tycka jääättesynd.

    SvaraRadera