bild

bild

måndag 26 mars 2012

Hellnight

Blev attackerad av gammal ohederlig Lagerkvist-ångest igår kväll.
Vilket i och för sig kunde kvitta eftersom jag ändå hade för ont i ryggen för att sova.
Vilket i och för sig kunde kvitta eftersom jag ändå hade för ont i örat för att ligga på min vanliga sida.
Vilket i och för sig kunde kvitta eftersom jag ändå vaggade upp och kräktes.
Ja. I urval.
Illamåendet kom av att jag tog herr B:s starka värktabletter. Jag har nämligen upptäckt att de kan funka mot ångest. Tydligen hade glömt att jag kräktes av dem även förra gången.
Det är länge sedan jag tog Sobril nu. Och tanken var att låta bli igår för att vara vid mina sinnens fulla bruk på Hälsans Trädgård idag. En plan som föll på eget grepp. Har istället sovit hela förmiddagen.
Måndagsdekadens när den är som värst.
Vilket gör att gammal ohederlig Lagerkvist-ångest attackerar igen.
Vilket i och för sig kan kvitta eftersom jag ändå är så ledsen och uppgiven att jag inte kan fungera.
Vilket i och för sig kan kvitta eftersom jag ändå har för ont i ryggen för dansa på bordet.
Vilket i och för sig kan kvitta eftersom jag fortfarande mår illa.

2 kommentarer:

  1. I urval...

    Ja de funkar mot ångest men man mår illa. Och mår man illa får man ångest. I alla fall jag.

    Bajs för rygg-, ör- och självärk. Usch.

    SvaraRadera