bild

bild

fredag 2 mars 2012

Operation uppryckning - tagning II

Går man hemma på dagarna finns det alldeles för mycket utrymme till att tycka synd om sig själv.
Både onsdag och torsdag var därför riktiga lågvattenmärken.
Så jag studsade (nåja) upp ur sängen för att med tillförsikt möta veckans tuffaste dag imorse....
Men efter en stund gick jag och lade mig i soffan och somnade om. Med blött hår, bör tilläggas.
Så borstade jag tänderna och masade mig till min skyddade verkstad där jag gjorde absolut nada vettigt på hela förmiddagen.
Inte heller blev det nåt vettigt gjort och sagt på terapin efteråt.
Det är ett par timmar sedan nu - men ändå har jag inte lyckats göra nåt vettigt hemma heller.
Äh, det är väl helt enkelt en SÅN dag. Vecka. Månad. År. 
Jo, tinat kött har jag minsann gjort! Men sedan tog det stopp. Det verkar som om jag glömt bort hur man lagar middag helt plötsligt.
Tur att resten av familjerna är lite fredagsmosiga också. Förutom 11-åringen som är influensamosig. Stackarn. Han som skulle till stan och lana med kompisarna och 400 andra i helgen. Verkligen surt. Särskilt som mina barn sällan eller aldrig är sjuka annars. 14-åringen har konfaläger från lördag till tisdag så jag hoppas att han håller sig på benen i alla fall.
Några som inte är mosiga är hundarna. Freudan är i värstaste höglöpen och tjuter och vill ut hela tiden. Lille Ferry tjuter lika mycket och han ser så förvirrad ut att det är synd om honom. Som att han inte förstår vad som händer. Han försöker också para sig med henne hela tiden men dels når han inte upp och dels tycker hon inte att han är värdig att bli far till hennes barn. Det är inte heller Ruff. Han kommer inte ens i närheten med sitt sniffande. Hon morrar lite lågt och han viker sig direkt. Tur det.
Ormen är förresten inte heller mosig. Jag börjar tvivla på att han tänker gå i vinterdvala överhuvudtaget. Kanske känner han av det bisarra vädret. Det hör inte till vanligheterna att vi har plusgrader och takdropp så här tidigt. Själv bidar jag min tid och tänker ropa Vad var det jag sa! när det börjar om att snöa.

5 kommentarer:

  1. Tycker du har gjort mycket vettigt! Hårtvått, terapi, barn, hundar och bloggande! Go fredagskram till dig och din stora fina familj! Hoppas de snart fÅr bli friska! Anna

    SvaraRadera
  2. Ha en skön fredagskväll iaf!!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Å fy fan för influensa. Bara ni inte går i däck hela familjen.

    Du har tinat kött i alla fall. Men du, ormfan... ska inte de VAKNA nu?

    SvaraRadera
  4. Klart det kommer att snöa igen, min kropp är inte redo för vår än, jag vill gå i ide i stället. Och jag älskar dina örhängen!

    SvaraRadera
  5. skit med influensa. vaknar inte ormar i typ April eller har inomhusormar egen klocka...

    SvaraRadera