bild

bild

måndag 12 mars 2012

Rygg-jvl

Igår när jag just pallat upp mig i sängen för att se skidskytte kom ju Ruff skuttande...
och landade med alla 23 kilon på min bröstkorg.
Jag kan meddela att ryggen absolut inte känns bättre så här dagen efter heller.
Nä, det känns till och med som att själva fyrfota svanhoppet var rejält onödigt.
Åtminstone tajmingen.
Förresten har han aldrig gjort så där förut. När han ska upp i sängen brukar han försiktigt dra sig upp och sedan vara noga med var han sätter tassarna.
Nå.
Ont ska med ont fördrivas. Kanske.
Nu har jag krånglat på mig kläder och blivit alldeles svettig. För smärtan till trots kändes det av nån anledning nödvändigt att ta på klänning och strumpbyxor.
Det får bli en snabbvisit på Hälsans Trädgård idag. Men jag ska inte avboka. Att komma sig iväg är bästa medicinen. Tja, kanske inte mot onda ryggar - men mot onda värdelöshetstankar i alla fall.
Och som av en händelse är det dags att åka NU.
På återgnällande.

2 kommentarer:

  1. Går sjukgymnaster till sjukgymnaster? Eller blir det ett fall av "bagarns barn få inga bullar"?

    SvaraRadera
  2. Ta en sån där tablett som Herr B fick. Innan trädgården. Då kommer du hem med ståltrådspentagram. =D

    Nej fy fan för att ha ryggskottshelvete. Det är ett helt företag att bara sitta eller dra på en strumpa.

    SvaraRadera