bild

bild

tisdag 20 mars 2012

Hopp om livet

Jo, jag har mått bättre idag faktiskt.
Så bra att jag har besökt både bokrea och provhytt.
En alldeles ljuvlig klänning för ynka 50 kr och en trädgårdsbok jag snopet nog redan hade hemma i bokhyllan blev resultatet.
Och en liten näsring(!) till mitt översta hål i örat (24.50).
Herr B fick en lärarmässig stickad tröja och en nästan lärar-parodi-aktig stickad väst. 50 kr/plagget där med. Ett mycket acceptabelt och depressionsmotande pris.
Jag har även veckohandlat. Rubbet. Till och med helgsnarret och kött (entrecote, 79 kr) och grädde till fredagsmiddagen. Efter uppackningen stöp jag raklång i sängen, men det var ändå värt det. Sinnesfrid och duktighetspoäng får kosta nästan hur mycket som helst.
5-åringen fick en bok där huvudpersonen heter Holger, precis som han, och 3-åringen fick en bok av bästaste Pija Lindenbaum.
Hm. Herr B sitter bredvid mig och pratar i mobilen. "Röka långa Ritz hela vägen till banken". Konstigt samtal. Kanske pratar han om min förmåga att handla billigt, haha.
Apropå ingenting.
Slutspelshockey ikväll. En match SAIK vinner borta mot MODO med 4-2 och går därmed vidare till semifinal. Kom ihåg var ni hörde det först.
Hm. Det blir verkligen komprimerade inlägg nuförtiden. Mitt liv for dummies.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar oxå köpa böcker som jag redan har. Alldeles för ofta för att det ska kännas helt OK.../Freja

    SvaraRadera
  2. Det är bra du summerar för mig. =)

    SvaraRadera